Thursday, November 10, 2011

Perangai huduh nurul izzah semua orang dah tau

Apasal la ko perasan bagus sangat Nurul Izzah oi...Bila saja Nurul Izzah bercakap dengan mulut gelebernya tu, orang Lembah Pantai  cebik bibir. Orang Pantai Dalam sudah sedia maklum, pompuan badan kerempeng ni kalau bukak mulut, akan keluarlah kritikan bodoh,  kata-kata hasutan dan umpatan yang menyemakkan otak. Kalau boleh lari, orang akan lari jauh-jauh bila dia datang ke Pantai Dalam. Macam la jiwa dia tu suci murni sangat, macam la bapak dia tu putih bersih tak pernah buat dosa. Padahal...hapraknya anak beranak ni, tuhan aje yang tau.  Kalau bab menyebok hal orang, nombor 1. Tugas dia sebagai wakil rakyat, cincai-cincai aje. Mana tak cincai, segala hal ehwal rakyat kawasan ni, banyak Raja Nong Chik yang settlekan.
Rakyat gembira bila kerajaan nak wujudkan Undang-undang Hubungan Kaum bagi memperkukuhkan perpaduan dan toleransi kaum sesuai dengan konsep 1Malaysia. Pada kita yang cerdik ni..baguslah... cadangan tu wajar dilaksanakan untuk mengawal tingkahlaku kurang ajar sesetengah malaun yang tak tau menghormati agama dan budaya kaum lain, walaupun tumpang duduk dalam rumah orang. Bagi rakyat marhaen seperti aku ni, undang-undang seperti itu akan membentuk budaya saling hormat dalam masyarakat berbilang bangsa ni.
Malangnya pompuan becok ni jadikan ia modal mengumpat dalam berita hari ini. Dia tuduh ini helah kerajaan sengaja nak menarik sokongan rakyat berbilang kaum menerusi konsep 1Malaysia. Kita nampak usaha kerajaan amat murni, tapi dianggap keji bagi anak Bewak ni. Berjaya menarik sokongan atau tidak, bukan masalah kau. Tak kiralah dengan cara apa pun perpaduan rakyat mesti diutamakan supaya negara kita aman tenteram. Bukan macam kau dengan bapak kau, teramat suka melihat bangsa sendiri berpecah belah. Memang dasar kaki kelentong macam bapaknya juga. Tebal betul hasad dengkinya. Dia takut usaha kerajaan tu boleh menyebabkan dia, bapaknya dan parti hancingnya tu jadi lebih tak popular. Untuk pengetahuan Nurul Izzah, kau kelentong macam manapun kat penduduk Pantai Dalam ni, orang tak percaya kau dah.
Cakap pasal tak popular, memang dia dah jadi sangat-sangat tak popular di Lembah Pantai. Cuma orang tak baling telor busuk je. Kalau boleh, orang nak buat road block supaya dia tak masuk lagi kat Pantai Dalam ni. Nasib baik la orang Pantai Dalam ni masih tebal dengan budi bahasa. Dia pegi kenduri pun buat rosak kenduri orang je. Orang sibuk beramah tamah, dia sibuk bagi kalendar murah. Nak salam dengan dia pun, orang dah serba salah. Eloklah... dia dah tau nak kalah kat Lembah Pantai ni..sendiri bungkus la Nurul Izzah...

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...