Tuesday, January 18, 2011

Kalau degil, tunggulah tulah

Aku ada tulis sebelum ni pasal 'MB Selangor kena bidas tapi buat buat tak sakit', kali ni aku nak tegur sikitlah. Dengar kata geng geng Selangor nak buat demo hari ahad ni. Ramai jugak yang mintak batal demo ni. Bukan apa, tengok keadaan la. Sikit sikit nak demo, ada hal tak setuju sket nak demo. Aku bukan apa, demo ni memang la salah satu cara nak tunjuk kita tak setuju, tapi ada juga keburukannya.



Hal pelantikan SUK ni dah muktamad, dah diterima. Walaupun MB Selangor kata tak setuju, dia sendiri pegi hadiri Majlis Pelantikan SUK tu. DYMM Sultan Selangor dah cakap jangan politikkan pelantikan tu. Tapi diorang ni degil jugak. Depa dok politikkan pelantikan tu. Aku rasa DYMM Sultan Selangor pon dok mengeluh tengok perangai depa ni.

Aku ingat lagi dulu dulu masa aku studi, demo atau pertunjukan perasaan ni jarang sangat buat pasal politik. Biasanya sebab nak selamatkan orang Palestin yang kena serang dengan Israel sana nu. Kalau tak pun, pasal pembunuhan beramai-ramai di Bosnia. Sekarang ni ada depa buat demi semua tu? Kalau ada pun sekali setahun. Keadilan apa yang diorang dok sebut sebut ni?

Setau aku SUK yang baru dilantik tu tak pernah pun jadi SUK Selangor, jadi biar la dia buat kerja dulu. Ni tak, belum apa-apa dah nak buat demo. Sikit sikit demo, kena tulah sultan baru tau!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...