Tuesday, April 19, 2011

Boleh ke wakil rakyat menipu rakyat? - Edisi Lembah Pantai

Aku nak tanya orang lain, seorang wakil rakyat dengan selamba nya menipu rakyat tanpa berkelip mata pun (ala englishnya, "without blinking his/her eyes") adakah rakyat boleh menerima dia? Bagi aku, TIDAK SAMA SEKALI!

Sekali dua demi kepentingan majoriti tak apa lagi. Tapi kalau demi kepentingan sendiri dan reputasi kumpulan dia tambah pula dah banyak kali buat, aku rasa kalau betul betul dia ada kuasa besar nanti, habis lah orang bawahan dia.

Ni aku dengar cerita kata seorang wakil rakyat ni (aku pun teragak agak nak panggil dia wakil rakyat sebenarnya) siang siang depan muka dia tipu orang. "Siakap senohong, gelama ikan duri, bercakap bohong, lama lama mencuri," kata orang tua tua.

MP Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar memang rata rata orang kenal. Jumaat lepas ada berlaku kebakaran di Pantai Dalam, habis 14 buah rumah hangus. Tapi masa tu dia kat Sarawak. Tak apa lah kalau dia rasa dia diperlukan di Sarawak, pas tu dia canang kat orang kata penempatan sementara kat Surau al Falah.



Jauhnya lah penempatan sementara. Dia tak fikir ke kesenangan mangsa kebakaran tu? Dia fikir nak nama parti dia aja. Terang terang surau al Falah tu kubu PR.

Aku dengar cerita majoriti mangsa ditempatkan di Dewan UMNO Simpang 3, Jalan Kubur. Tak apalah, mungkin yang ditempatkan di Surau al Falah tu adalah kroni kroni PKR. Tapi hidup hidup la dia kencing orang pasal penempatan tu. Last last dengar kata dia pergi melawat mangsa kat Dewan UMNO Simpang 3 tu.

Satu lagi.



Sekejap kata 15, lepas tu kata 14. Selama ni kita pening kepala sebab lain lain surat khabar info dia lain lain, tapi ni dari mulut/tangan seorang saja. Macam mana dia boleh auta orang sesedap rasa dia saja.

nota kaki: muda-muda dah pandai tipu orang, bila tua nanti jadi apa agak nya?

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...