Friday, April 15, 2011

Nurul Izzah menyanyi dan main gitar

Aku bukan blogger tegar tapi bila ada masa free, aku suka blogwalking. hari ni aku agak free sikit. aku pon terfikir nak jalan jalan kat blog Nurul Izzah, ahli parlimen Lembah Pantai. Aku rasa semua orang kenal.

Ada satu entri blog dia yang menarik perhatian aku.

(klik imej untuk besarkan imej)

Aku bukan seorang male chaunivist, malah jauh dari seorang yang prejudice. Tapi pada aku sebagai seorang WAKIL RAKYAT dan seorang yang mengaku memperjuangkan ISLAM, malah sering melaungkan ayat ayat alQuran, perangai mcm ni eloklah dijauhkan.

1. wakil rakyat
- aku rasa banyak lagi kerja lain yang sedang memerlukan wakil rakyat ambil kisah. bukan senang hati pergi bersuka ria. itu nilai bayaran kepercayaan rakyat kepada wakil rakyat.

2. seorang yg memperjuangkan Islam
 - aku memang tak banyak ilmu agama dan masih lagi menuntut, tapi aku percaya kalau seseorang tu nak membawa ayat ayat alQuran & hadis sebagai hujah dia, kenalah ikut betul betul dalam alQuran & hadis tu. jgn ambil separuh separuh. aku rasa Nurul Izzah pasti dengar kata hiburan 'boleh' melalaikan. (bukan mksd aku 'akan' menyesatkan). ah! kalau nak cerita panjang, sampai esok pun belum tentu habis. gitar tu! bukan kompang, bukan gendang. Ada ulama' kata alat musik berunsurkan 'petik tali' adalah haram. Jadi, tak sepatutnya seseorang seperti Nurul Izzah mengamalkan aktiviti sebegini, dan elakkan perkara syubhat juga.

Aku bukan kata hiburan tak boleh, jgn jadi ahli musik atau sebagainya. Bagilah tugas penghibur pada ahli musik. Kalau wakil rakyat, buat kerja wakil rakyat.

*nota kaki: dah elok pakai tudung, tapi tak bawak imej muslimah sejati. haih~ kuat betul pengaruh dunia.

1 comment:

  1. ye betul tu. alhamdulillah, komen anda tepat, tidak bias. Islam itu indah, jangan rasa bila kita bawa imej Islamik, semua benda dibuat adalah betul.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...