Friday, February 17, 2012

Nurul Izzah takut duit dia dalam KWSP/EPF hilang

Dengar kata Nurul Izzah, ahli parlimen Lembah Pantai, yg byk mulut tp tak buat kerja tu, melatah takut duit dia dalam kwsp lesap, dek sbb Raja Nong Chik nak tolong penyewa perumahan awam dbkl. Biar benar Nurul Izzah ni. Bukan ke dia yang lelong nama sendiri kata nak tolong rakyat, kata rakyat lagi penting dari diri sendiri, yang jaja nama demi keadilan rakyat. eh ye ke? bukan ke keadilan papa dia ke?



Apa Nurul Izzah cakap sebenarnya?

Dia kata, EPF disalahgunakan jadi sumber dana untuk skim yang Raja Nong Chik perkenalkan. Aku nak tergelak pon ada. Yang EPF pegi letak 5.5% keuntungan kepada peruntukan yang disediakan kepada skim tu ape kebenda nya? Nanti keuntungan tu masuk akaun dia jugak (dividen).

Nurul Izzah cakap lagi, dia kata kenapa letak 6.5% keuntungan dikenakan kepada pembeli. haha. lawak ni kalau masuk maharaja lawak, confirm dapat jadi juara. Kalau kwsp/epf letak keuntungan 5.5% kepada dbkl(atau kementerian), jadi Nurul Izzah suruh dbkl/kementerian letak 2% keuntungan kepada pembeli dan byr guna duit sendiri 3.5% tu kepada KWSP/EPF. Memang kaya benar dbkl di mata Nurul Izzah. Atau dia ingat beli rumah ni macam beli goreng pisang gamaknya.

 Memanglah kiraan 6.5% keuntungan tu akan menyebabkan harga rumah tu lebih tinggi dari harga asal. Dah tu dbkl nk banyar 5.5% tu dengan apa?

Aku yang tak suka ekonomi dan seangkatan dengannya pun paham yang dbkl/kementerian bukan nak cari untung di sini. Takkan la Nurul Izzah yang wakil rakyat, belajar luar negara, anak konon-bakal perdana menteri plak tu, tak faham konsep tu?

Aku rasa la kan, kalau Nurul Izzah memerintah negara, bankrupt la jawabnya.

2 comments:

  1. Nurul memang x reti matematik, apatah lagi ekonomi...

    NURUL IZZAH: ANAK PENASIHAT EKONOMI YANG GAGAL SUBJEK MATEMATIK!! Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...