Tuesday, August 2, 2011

DAP nak naik kepala orang Melayu

DAP dah mula tunjuk belang, mula menunjukkan hasrat untuk menguasai kawasan yang majoriti bangsa lain selain Cina. Tak caye? Ni petikan dari Utusan Malaysia.

"DAP berasa cukup yakin kerana mereka tahu Pas dan PKR tidak akan membantah bagi memperlihatkan kepada rakyat bahawa parti pembangkang ketika ini bersatu dalam ikatan yang kuat," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.


Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada kenyataan Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang berasakan sudah tiba masanya bagi parti itu meluaskan pengaruh dengan menjangkau seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama.

Kenapa Lim Kit Siang buat statement macam tu, sedangkan dia bekerjasama dengan PKR dan PAS? Adakah selama ni dia nampak PKR dan PAS cuma batu loncatan supaya DAP dapat menguasai negeri2 yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat?




Tengoklah di Pulau Pinang dan Selangor. Bukan Pakatan Rakyat yang memerintah, tapi sebenarnya DAP. 


Kit Siang dalam wawancara eksklusif bersama portal pembangkang MalaysiaKini itu turut menambah, ia adalah sesuatu yang baik untuk pembangkang meskipun mengakui mungkin terpaksa membuat 'keputusan yang sukar'. Che Hamdan menambah, DAP mungkin mendapat kebenaran daripada pemimpin kanan parti pembangkang lain dalam hasratnya itu namun bakal berdepan dengan tentangan hebat daripada ahli akar umbi.

Jadi Lim Kit Siang dah tau ramai akan sedar akan niat sebenar dia, sebab tu dia sebut pasal 'keputusan yang sukar'. 


Jadi aku nak tanya pada PKR dan PAS, adakah mereka akan terus berdiam diri, bersetuju dengan 'keputusan sendiri' DAP, atau bangun menentang keputusan tersebut? 

1 comment:

  1. Pohon kebenaran memetik dan menyiarkan sesetengah blog anda untuk disiarkan ke dalam blog saya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...