Friday, August 12, 2011

Niat baik pun tak guna kat kawasan Pakatan Rakyat

Sila rujuk entri blog Semut Hitam, mengenai masjid di Pulau Pinang dilarang menggunakan loud speaker ketika memperdengarkan ayat al-Quran. Kat masjid tu. Inilah hasilnya kalau tampuk pemerintahan dipegang oleh Pakatan Rakyat.


TASEK GELUGOR: Jabatan Hal Ehwan Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) mengarahkan semua masjid dan surau di negeri itu menghentikan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh kerana amalan itu bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain di dalam dan luar masjid.

Arahan itu selaras dengan keputusan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri pada 7 April lalu dan surat pekeliling mengenai larangan sudah dikeluarkan pada 3 Ogos lalu dan diedarkan kepada semua jawatankuasa kariah masjid.

Memang aku tak tahu secara detail apa yang terkandung dalam hukum syarak, tapi baca ayat al-Quran kuat-kuat tu bercanggah dengan hukum syarak? Wah! Dulu kes azan subuh. Ni kes bacaan al-Quran. Lepas ni apa pulak eh tak boleh? Bukan ke agama Islam agama rasmi negara ni ke? Bukan ke PAS perjuangkan Islam ke?

Kalau betul dia perjuangkan Islam, sepatutnya PAS tak setuju dengan tindakan ni. Jadi, apa kata PAS?

Dulu masa Pakatan Rakyat rampas Pulau Pinang, bukan DAP saja yang berjasa. Jadi sekarang ni jelas terang usaha PKR dan PAS di Pulau Pinang masuk tong sampah. Mintak-mintak la DAP(Pakatan Rakyat) tak dapat Lembah Pantai. Kalau tak, tercemar la tanah Lembah Pantai.

2 comments:

  1. kat vista angkasa siap tampal keratan akhbar keadilan..... musibat mne tahyg curi2 msukkan kat noticeboard setiap blok

    ReplyDelete
  2. tu keje2 org penakut je tu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...