Tuesday, July 12, 2011

Cabar Anwar buat sistem meritokrasi di SBP termasuk MCKK

Aku rasa tertarik nak ulas pasal isu ni. Tak ada kaitan pun dengan isu bersih ke tong sampah ke, tapi aku rasa perkara ni pun perlu diberi perhatian.

Isu ni aku baca kat blog Aboudiabydoo.

PR banyak laungkan slogan2 memperjuangkan hak sama rata antara semua bangsa. Padahal diorg  tak sedar yang diorg membesar dengan kelebihan-kelebihan dan hak-hak yang senang org Melayu dapat.

Kalau baca kisah Anwar masa dia jadi Menteri Pelajaran dulu, dia lah yang bersuara lantang mempertahankan hak Melayu. Malah dia masukkan unsur pro-Melayu ke dalam sistem pendidikan dan tukar Bahasa Malaysia kepada Bahasa Melayu.

Tapi tengok skrg apa pendirian dia bila dia dah tak ada kuasa dalam pemerintahan. Semata -mata nak meraih undi dan kepercayan orang bukan Melayu, dia KONON nya berkobar-kobar memperjuangkan hak kaum lain. Memang hipokrit habis!

Anwar ni dia pandai pengaruh orang. Terang -terang dia nak hapuskan hak orang Melayu, tapi ramai lagi orang Melayu yang ikot belakang dia. Kenapa? Sebab mereka ni tak nampak lagi muka sebenar manusia bernama Anwar Ibrahim tu. Orang Melayu macam kena cucuk hidung ikut dia, orang bukan Melayu ada agenda sendiri. Tak caya?

Tengok video ni.



Sengaja dia naikkan semangat orang ramai, provoke polis, dia dok depan2 konon mengetuai la. Lepas tu, dia yang lari lintang pukang tak hiraukan keselamatan orang lain. Orang macam ni boleh percaya ke? Ketua yang macam ni ke yang kita nak serahkan negara kita? Orang macam ni la yang dok ampu Anwar Ibrahim. Anwar pun ikut telunjuk orang yang pentingkan diri sendiri ni.

1 comment:

  1. Gaya larian awal si tian chua jelas merupakan umpan agar mereka yang ada disekelilingnya (Melayu) meluru ke arah pasukan Polis... JELAS dia memainkan peranan 'batu api' dalam melaga-lagakan antara orang Melayu-Polis untuk kepentingan politik dirinya sendiri. Malangnya dal ini tidak dinilai ada cacat celanya bagi fanatik PR.

    Nak cakap apa lagi? tapi percfayalah bahawa golongan ini semakin hari semakin mengecil. Aku pernah jadi antara ramai yang simpati kepada Si Nuar Berahim tetapi tidak loagi ini. Ayuh kita kuburkan PR dalam PRU Ke13 nanti.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...